Glam’s hour or snob o’clock

6 April 2011 § 4 Comments

La general voi vorbi scurt, cit se poate de scurt din partea mea la acest subiect.
Ieri citeam intr-un cosmopolitan mai vechi despre snobism si ceea ce reprezinta el in ziua de azi. Snobismul, in genere, este ideea de a urma, copia ceva, cu ochii inchisi si gura cascata. Se manifesta des in secolul XXI, in care fiecare cumpara ceea ce vede in reclama, foloseste ceea ce are vecinul si vorbeste asa cum vorbesc cu totii. Cultul se mai numeste – Consumatorism sau mai simplu – Cultul Turmei.
Kitch-ul este , de asemenea,ideea unei copieri si a unei turme sau cultura multimii… aici se poate mult de vorbit insa vreau sa ma directionez si sa ating mai mult Glamour-ul.
Ce-ti vine in minte la auzirea acestui cuvint? Eu imi inchipui o pitipoanca arsa, cu buze “rozove” si haine de brand. Da, da brand de acel cunoscut de toata lumea – Fake-ul. Si stiu ca nu e corect sa gindesc asa, stiu ca este un cliseu sa vorbesc despre glamurul moldovenesc dar vreau sa ma exprim. Am nevoie sa o fac.
Glamour-ul vine din suflet, este o atitudine si un stil ereditar, un bun simt, nu in ultimul rind. Glamour-ul a existat in anii ’20,’30,’40…si nicidecum nu exista in anii ’20 ai secolului prezent. El este insa nu exista, glamour-ul adevarat supravetuieste in manifestarea turmei a zilelor de astazi si in teritoriul numit R.M., Romania, Rusia s.a.m.d.
El traieste in viata persoanelor care nu stiu de piata centrala, care nu merg cu microbusul si nu au unghii false.
Hate hate hate mult de tot fetele care se imbraca in pantaloni sportivi si cu paltoane clasice, sau fetele care se incalta pe tocuri cu pantaloni sportivi, scurte sport, sau fetele cu fata portocalie, cu sprincene rase si tatuate, cu buze botox si bot de rata. Sunt fete glamurnye si nicidecum glamour. Glamour si glamurul sunt idei total diferite, chiar opuse, deoarece glamour inseamna stil propriu, personalitate, incredere si perfectiune (in imaginatia mea). In nici un caz nu sunt de acord cu definitia data de dictionar, ca inseamna romantism. Nu cred asa, nu gasesc tangente intre romantism si glamour, sau poate eu nu stiu ce este romantismul. Volanasele, banturile si rozul nu mi se asociaza nicicum cu eleganta, croiala clasica si atitudinea independenta a unei femei puternice… nu nu, no way.
To be continued … neaparat, pentru ca am multe de spus))dar timp acum nu am…

 

Tagged: , , ,

§ 4 Responses to Glam’s hour or snob o’clock

  • thinkfreelife says:

    ah, subiect pe care demult vroiam sa-l ating. foarte bine spus, glamour e stil propriu si incredere, cit si un estetic frumos. cum a zis Coco, Fashion fades, only style remains the same. Mi-e rusine ca fufele astea sunt ce multi inteleg a fi “glamour” in ziua de azi. Se pierde farmecul cuvintului si esenta in sine.

  • shockchat says:

    of…urasc si eu asa fete…”glamurnie”…poate o sa citeasca acest aricol macar una din ele..si isi va da seama de undele lucruri…

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Glam’s hour or snob o’clock at Margantzovka's Blog.

meta

