Euro straini vs. leii nationali.

16 April 2011 § Leave a comment

Deci, nu stiu cum sa incep postarea dar o fac ca de obicei cind nu stiu cum sa incep, cu un “deci”))

Cartea “Viata unei nopti” este una recomandata de o prietena, care a  luat-o de la un coleg de liceu, eu de la ea…si asa am ajuns sa retraiesc pentru viata unei nopti, nopti a unei femei, moldovence, ajunse sa lucreze in Italia.

Timp de o noapte recapituleaza viata sa, o povesteste noua, o face sa o traim si sa o iubim. Este o poveste despre o femeie buna, puternica si mult prea curata ca sa ramina moldoveanca in suflet. In noaptea aceea ii moare stapina iar ea de frica, groaza incepe sa se gindeasca la viata sa, pentru a-si schimba gindurile legate de moarte si femeia moarta din aceasi camera.

Cartea este despre destinul si altor femei, care ajung sa plece de-acasa pentru a face bani, pentru o viata mai “decenta”.

Niciodata nu am inteles, cum plecind de acasa, lasindu-ti copilul, speri la ceva frumos si la o familie fericita. Banii nu inseamna nimic si absolut totul. Sunt un nimic pentru acei care au inteles sa pretuiasca ceea ce nu costa un ban si totusi valoreaza o avere.

Se spune ca omul cit are, nu-i ajunge, vrea mai mult. Aceasta e in singele nostru, in mentalitate si cred ca este un stil de viata.

Sunt valori si principii pentru care trebuie sa lupti si sa mergi uneori impotriva apei, a turmei.

Multi pleaca peste hotare, crezind ca-i asteapta ciinii cu colaci in coada. Multi stiu ca pleaca pentru a spala spatele unei batrini. Si multi nu pot sa-si permita sa ramina acasa, sa spele spitale pentru 800 de lei. Eu nu imi inchipui cum nu-ti poti gasi un loc de munca. Nu m-am intilnit cu problema, si sper pe viitor s-o ocolesc, dar cind cauti ceva mereu vei gasi. Cere si ti se va da. Cere a 2-a oara. Multi moldoveni nu stiu sa ceara, sa insiste si sa se multumeasca cu ce au.

Astazi am avut o lecti deschisa, despre  lupta cu coruptia.

Nu cred ca are un impact asupra celor din institutia de invatamint unde invat, deoarece au fost prezenti putini profesori. Azi nu mai cred ce credeam ieri. Astazi stiu ca am sa ma abtin sa fac ceva, cum m-am abtinut 17 ani. Ieri aveam niste ginduri, huh, demne de un om fara principii.

Revenind la carte, pot spune ca mi-a placut mult, din primele pagini. Sunt multe idei demne de urmat si de retinut.

Nu stiu daca voi pleca vreo data din tara pentru totdeauna…dar stiu ca nu voi pleca niciodata lasindu-mi copilul singur. Voi lucra mult si voi supravetui, dar stiu ca voi fi acasa si alaturi de oamenii care ma inteleg si ma pot ajuta.

Poate sunt mult prea patriota si optimista, dar am si eu principii si valori care nu le voi calca.

“Viata unei nopti” este o opera reusita, si o recomand mai mult mamelor decit copiilor. Pot s-o citeasca si copii insa acei care au parintii acasa, deoarece te doare si singerezi cind dai cu capul de peretele realitatii.

Tagged: ,

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Euro straini vs. leii nationali. at Margantzovka's Blog.

meta

