In money we trust sau povestea BAC-ului

16 June 2011 § 4 Comments

-Tăţi mâini aduc câte X lei/euro pentru BAC…întrebări?

In money we trust, şi aici cam e vorba de bani nu prea curaţi.

Mie tare-mi place să învăţ, tareee…adică ceea ce-mi place învăţ, ceea ce nu-mi place zubresc, pentru că eu nu pot să mă impun să-mi placă istoria sau biologia. Mie imi place macroeconomia, româna, engleza, matematica şi alte obiecte cu scheme, tabele, formule…unde totu-i structurat şi logic. Logic, nu?

Eu, spre exemplu niciodată nu am înţeles pentru ce mie, ca viitor om care precis n-o să fie legat de medicină, farmaceutică şi biologie să ştiu că Metafaza ( a doua fază a Mitozei, care este un mod indirect de diviziune celulară) se sfârşeşte cu formare plăcii metafazice. Sau n-am să înteleg pentru ce mie, om total neinteresat de istorie, spre viitor ne visând la cariera de profesor de istorie sau istoric, să ştiu ca regele Ferdinand al VII de Bourbon a încercat să reinstaureze absolutismul, prin suprimarea Constituţiei liberale din 1812….şi alte metode prin care eu nu le-am putut înţelege din scrisul meu de dupa ghips.

Mult prea mult admir sistemul de învăţământ în SUA. Îţi alegi 6-7 obiecte care îţi plac şi nu te complici să înţelegi de ce forma ADN este spiralată, cu 2 catene în comparaţie cu forma ARN, care este monocatenar(da eu cam urăsc biologia, istoria şi geografia – ceea unde trebuie să ştii în ce localităţi din Rusia se produc tractoare.)

Şap ne întrebăm de ce e corupţie în ţară, de ce strângem bani la BAC, teze, examene. Corupţie n-o să fie, sau cel puţin o să se micşoreze, atunci când nu vei avea pentru ce să plăteşti, deoarece vei studia ceea ce-ţi place.

Desigur, nu condamn copii care adoră istoria, pentru că şi mie îmi place istoria, da a noastră sau cel puţin de prin 1850, da nu să învăţ ce a fost în anul 154 î. H. Apu iaca, nu condamn copii iubitori de istorie, biologie…pentru că ei gândesc la fel despre mine, ce e matematică, n-o să-ţi trebuiască….vouă nu, dar mie da.

Eu sunt pentru un BAC puţin mai „liber”, pentru că cine o să aibă de ieşit cu 9 şi 10 o să iasă, da aceea care învaţă, dar nu pot însuşi toată materia (care e nebun de multă şi neanalizată), aceea o să iasă cu un 6, 7…şi încă o să se bucure.

Aşa că concluzia mea îi cam ne logică, pentru că eu mă bucur pentru copii mei…care, sper, să trăiască o viaţă de elev/student, mai uşoară.

p.s.: mie tare-mi place să întreb copkii „deştepţi” de la mine din clasă, cât a dat acolo, şi cât acolo…pentru că, reacţia lor e namaipomenită. Sunt foarte indignaţi că eu întreb, şi cam sar din bancă cu răspunsuri de atac… лучшая защита – нападение.

Tagged: , , , ,

§ 4 Responses to In money we trust sau povestea BAC-ului

  • Jackie says:

    da da,la fel şi io admir mult sistemul de învăţămînt din SUA. În genere pînă în clasa 5-7 să se înveţe din toate cîte puţin ca să înţelegi ce-ţi place,apoi să continui cu asta,da’ vezi că la noi încă nu s-a trecut de era comunismului şi rasismului şi multor altor lucruri,mai pe scurt,nu s-a modernizat nimic.

  • Teo says:

    “O sa” nu se foloseste in scriere

  • Loda4ka says:

    la drept vorbind, pe mine tare nu m-a ajutat faptul ca am invatat istoria la liceu, chiar daca n-o suportam si, paradoxul cel mai mare, primul semestru de la facultate am invatsat mai multa istorie decit obiecte de specialitate.. is de acord, si la liceu, si la facultate sunt obiecte de care chiar n-ai nevoie, dar esti obligat sa le inveti, ca asa e mintea moldovanului – cica multiperspectivitate, vor sa fim dezvoltati in toate domeniile, ca la urma se primeste ca nu se invata nici ceea ce ar trebui.. sad story..

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading In money we trust sau povestea BAC-ului at Margantzovka's Blog.

meta

