în acea dimineaţă

25 June 2011 § 5 Comments

şi cum m-ai putut lăsa în urma ta, pe drum.

eu, cu coşul plin de cireşe.

eu, cu părul prins de nişte cârpe vechi. eu, acea care am acum mai multe cârpe, decât păr, pe cap.

eu, căreia doar vântul îi netezise fruntea în acea dimineaţă.

pe marginea drumului, în colb, soare şi cu picioarele goale.

manânc cireşele şi pun sâmburii in coş. vin acasa, îmi bag picioarele în apă rece.

unde se mai văzuse femei, cu bărbaţi la casă, să vină singure, de pe acelaşi drum, cu coş plin de cireşe.

tu?…unde se văzuse femei ca tine?

eu, acea care mereu mergeam în faţa bărbaţilor, pentru a fi vânată, admirată şi visată.

eu, acea care nici un coş gol în viaţa mea nu dusei.

eu, cu păr mult, bogat, curat…cu fruntea albă şi mereu mândră.

eu, care eram desculţă doar în baie şi în pat.

tu! acea care erai – frumoasă, veselă, vicleană. drac de femeie, venerate fiindu-ţi şi tălpile şi picăturile de apă sărată.

eu, iubită fiind de un bărbat simplu, care mă credea zeiţă, mereu mergeam spre golul tău, spre simplitatea şi ţărănimea ta.

tu, acela care mi-ai făcut templu în inima ta, mereu urcai în cerul şi vârful meu.

eu, acea care mă făcusei femeie. şi tu, acel care te făcusei zeu.

iar femeia şi zeul niciodată nu sunt împreună. zeiţa şi bărbatul mereu vor fi.

băgasei picioarele în apa rece. ieşisei târziu din casă, frumoasă.

de foame, te avânţi asupra coşului plin de cireşi şi vezi doar sîmburi. simţisei că ţi se întoarce zeiţa, pentru că doar zeiţa îi poate aduce sâmburi bărbatului, iar acesta să le bage în gură şi să nu să se sature de dulceaţa limbii şi dinţilor ce trecuse peste ei, în acea dimineaţă.

în acea dimineaţă.

Tagged:

§ 5 Responses to în acea dimineaţă

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading în acea dimineaţă at Margantzovka's Blog.

meta

