Cultură în Chişinău. Este careva interesat?

5 November 2011 § 3 Comments

Chişinăul cultural din noiembrie  ne bucură şi ne încîntă.

Avem parte de atîtea evenimente luna aceasta că nici nu ştiu dacă reuşim să plecăm pe la toate şi ne mai ajung bani pentru toate.

Pe 28 noiembrie a fost prezentarea filmului românesc “Morgen”, la cinematograful Gaudeamus. Puteţi viziona filmul, care după părerea mea e genial, zilnic la ora 18 şi 20 pînă pe data de 9 noiembrie, la preţul de pînă 50 de lei. Acum să vă explic de ce-l consider genial, simplu pentru că e despre omenie, despre prietenie şi are un sfîrşit fenomenal, posibil trist, posibil neînţeles pentru unii, care pe mine m-a lăsat perplexă. Am vorbit cu românul venit la chişinău pentru promovarea filmului, Mihai Mardare care mi-a povestit multe detalii despre film şi despre ce organizează România luna aceasta la Chişinău. Mi-a mai spus că acum regizorii fac filme cu un sfîrşit pe care noi singuri îl continuăm. Încă un motiv pentru care filmul îmi pare fenomenal este că e un film românesc, iar filmele româneşti au cele mai mari note din partea mea, pentru că au sens.

Minusuri: în sală e frig, cred că se mai încălzeşte încă, dar sperăm să fie călduţ. pentru că noi am îngheţat. Şi încă ceva, promovarea filmului e ff slabă, aşa îmi pare…pentru că eu l-am găsit şi nu m-a găsit el pe mine. Adică ce fac cu Anim’est-ul e ff bine, însă “Morgen” nu se bucură de atenţia-i cuvenită din simplul motiv că publicul nu ştie despre film, ff puţin ştiu.

Pentru că dacă unii scriu despre Anim’est-ul despre care toţi ştiu şi despre muzică pe care eu nu o ascult, eu încerc să fac un fel de reclamă la ceva despre ce tu nu ai auzit, însă merită.

Am fost şi ieri la Anim’est, toată ziua, la toate animaţiile… frumos însă, obositor să stai de la 2 la 9.30. Mia plăcut foarte mult, şi dacă lungmetrajele le mai găseşti pe net, acele reprezentaţii scurte le vezi doar acolo, de aceea dacă vreai să te duci, trebuia să te duci la cele care au fost ieri de la 2 şi 4 şi ce a fost azi la 2 şi 4. Dacă ai posibilitate du-te la Creepy Animation Night, unde cred că va fi ff fain. мама дарагая!!!!

Pe 10 e premiera „Marfa şi banii”  şi pe 11 „Moartea Domnului Lăzărescu” şi pe 18 „Aurora’’, cu regizorul Cristi Puiu. Eu am să fiu acolo. Aici aflaţi mai multe informaţii.

Şi nu vă fie jale de 50 de lei pentru filme veritabile (mai hrănim şi noi artiştii, citînd marii bloggeri). Aflaţi ceva- mă anunţaţi, voi fi bucuroasă!

Tagged: , , , ,

§ 3 Responses to Cultură în Chişinău. Este careva interesat?

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Cultură în Chişinău. Este careva interesat? at Margantzovka's Blog.

meta

