sămănătorism

11 March 2012 § 8 Comments

mai mereu nu mi-au plăcut lucrările sămănătoristice, pentru că prea par a poveşti triste…

nu mi-am petrecut verile la ţară, cu bunicii, pe cîmp, la prăşit şi păscut oile sau vacile…dar mereu îmi amintesc de sat ca ceva ce ţine de copilărie şi mereu îmi plăcea să plec la bunica…am puţine amintiri despre ţară şi arşiţe pe cîmpuri: ştiu că mereu cînd veneam la bunica începeam să mătur, îmi plăceau mult lalele de după casa ei, îmi plăceau mult găinile, care-mi plac şi acum, alergam şi eu cu vreo 4 copchii prin sat şi zacalibeam babe şi ţin minte că o dată pe cîmp, la prăşit sau nu ştiu ce…mi-am dat cu sapa peste picior şi mi-am tăiat o bucată de unghie şi deget :)))) de atunci nu mi-au mai dat sapa în mînă…eu îmi petreceam verile prin tabere, pe la bazinuri şi mare…aşa că oricum am interacţionat cu oamenii de la sat…niciodată nu am încercat să par de la oraş, să numesc pe cineva ţăran sau să mă port cu nasul pe sus faţă de cineva de la ţară, pentru că îmi spuneau că diferenţă nu este, nu e bine şi nu e frumos…aşa că eu mereu eram primitoare şi la egal cu cei nu de la oraş…acum tot nu-s arogantă, pentru că sunt oameni foarte diferiţi atît la oraş, cît şi la sat şi înainte încerc să înţeleg omul şi apoi să mă comport cumva cu el, pentru că un orăşean poate fi mai ţăran decît un ţăran

NB: termenul de ţăran nu e înjurătură la mine…

povestea mea este despre limitarea minţii omului de la sat. eu am multe fete de la ţară la mine în grupă şi uneori rămîn şocată de principiile şi interesele pe care le au. uşor, uşor ne trezim la viaţă: Uniunea Sovietică nu mai există şi apropo, trăim în sec. XXI…

fetele vor măritate la 21 de ani, vor să fie mămici tinere şi cu bebe: asta e cel mai straşnic, despre asta scriu aparte.

fetele nu înţeleg cum poate cineva să aibă părul roşu, verde, poate să se f*ckuiască cu cineva de acelaşi f*ck, să nu fie aşa ca toţii…alo? nu suntem la sat, nu te va vorbi cineva şi soţ îţi găseşti şi dacă la 18 ani ai avut păr albastru. în privinţa de a vedea pe cineva nu aşa ca toţi şi de a nu primi pe cineva aşa cum este, e o mărginire cumplită.

fetele nu citesc cărţi, reviste internaţionale, nu stau pe site-uri decît pe cele gen odnoklassniki, nu ascultă muzică care nu e la radio.

fetele cred ca dacă nu poartă tot aurul pe care-l au e ceva de prost gust. pentru mine de prost gust e să ai inele şi cercei de aur ziua în amiaza mare şi unghii de gel. pe mine mă omoară inele de aur şi unghiile lungi.

eu, de genul meu, deloc nu-s snoabă şi nu mă cred mai superioară, dar oricum nu cred în egalitate între oameni…da, nu cred în democraţie, pentru că omul este individ unic şi mie îmi pare iraţional să-i uniformizezi pe toţi, cu turma.

p.s. ca continuare a acestui post, vin cu unul despre nuntă şi căsătorie.

§ 8 Responses to sămănătorism

  • shockchat says:

    sa fi vrut sa am uimesti ca nu ai avut de unde…(in sesnul bun al cuvintului)…..in asta esti intreaga tu…si cine sa stie daca nu eu???…nici eu nu cred in egalitate si dupa cum ai spus si tu…un om de la oras poate fi mai taran decit omul de la tara….cunosc (si cred ca nu sunt singura) persoane culte care s-au nascut la sat….stiu persoane proaste si marginite care s-au nascut la oras si mai stiu perosnae care se jeneaza de faptul ca au vazut lumina zilei la tara….
    omul nu poate fi egal cu ceilalti caci se stie ca fiecare e unic….iar originea chiar nu are importanta atunci cind ai in fata un om cult , cu carte , maniere , voie buna si sinceritate in vorba…
    p.s. cred ca eu astept cel mai tare articolul viitor despre nunta si casatorie…:D…..

  • Trudi says:

    eu m-am născut și am crescut la țară, dar, cred că nu s-a observat niciodată că de acolo mă trag 🙂
    am ascultat muzică de la radio, nu am purtat niciodată inele de aur, nu-mi place aurul, nu mă reprezintă și de mică știu că vreau să mă căsătoresc la 27 de ani. Mai am până atunci, dar spre asta mă îndrept cu pași siguri :). Interesant post.

  • “fetele vor măritate la 21 de ani, vor să fie mămici tinere şi cu bebe: asta e cel mai straşnic, despre asta scriu aparte”
    dacă să o luăm istoric, strașnică este părerea ta că ar fi strașnic 🙂

    alternativa destrăbălării, avorturilor, curvăritului e mai bună?

  • Sev7en says:

    meh, la țară e altă mintalitate.
    Ce vrea fata de la țară:
    1.16 ani
    2.pațan cu lucru(de dorit la moskva sau la-italia)
    3.nuntă cît mai reska, cap barbatu poate sa se mai si razgindeasca, crede ea.
    4.Copii , cap sa lege barbatu de familie.
    5. casa.
    6.cumatrii,nanasi,cununii,incă cumătrii.(hatea asta ca toti moldovenii)
    7.gospodarie cu vaci capre și găini.

    Fata de la țară e indiferentă față de:
    1.studii
    2.aspect fizic
    3.avort.

    Ce întradevăr are fata de la țară:
    1.ftută la 15 ani.
    2.de la atîta muncă fizică – fața bătută de soare, picioarele crăcănate..)), etc.
    3.limbajul , adica nu atât limbajul cît intonația. ex: ȘI FAȘI BĂĂĂI sau DUTI BĂI DE AIȘEA (rostite cu un glas parcă o taie cineva)
    4.15 avorturi.
    5.copii bolnavi.

    Și încă ceva, cel mai tare mă atinge asta, fiecare țăran mănîncă tăt și îi ieftin și mult în kilă.

    Mai în scurt ca la țară.

    • Margantzovka says:

      totusi sa nu generalizam, pentru ca oameni sunt diferiti…si acelea “de la oras” se potrivesc descrierei tale)

    • nabiyafly says:

      si cum zice margantzovka sa nu generalizam, sunt de la tara, am trait si traiesc, si sincer nu ma incadrez in nici o descriere scrisa de tine…
      da sunt astfel de persoane, dar vina lor nu e in faptul ca sunt de la tara, ci in educatia primita si in cercul trait, fiindca la tara, majoritatea fetelor au ramas cu bunicii, fiindca parintii sunt plecati prin lume muncind, si desigur ca mentalitatea lor va fi una de secolul trecut fiindca asta bunica zice si face si automat i se spala si ei creierul cu astfel de “timpenii demodate”
      si asa ca fata de la tara….crescuta prin munca de taran iti zic ca nicidecum nu trebuie sa generalizam si sa categorizam pe toate intr-o oala, asa cum si orasencele sunt fete gospodine si educate, ci nu doar destrabalate, chitite, “bela ruciki” si alte atributive

  • Andreea says:

    La cat mai multe astfel de articole. Bravo!

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading sămănătorism at Margantzovka's Blog.

meta

