nuntă la noi în sat

15 March 2012 § 13 Comments

nu mă căsătoresc, nu trăiesc la ţară…pur şi simplu îmi stă fraza asta de ceva timp în cap.

Eu nu sunt adepta căsătoriei, nu sunt adepta nunţilor…adică se poate, dar peste mult timp şi cînd voi fi pregătită.

Eu urăsc, dacă pot să spun aşa, persoanele care vor să se mărite pînă la 25 de ani, vîrsta de 25 de ani fiind critică. Bine, eu vreau să mă căsătoresc după 27 de ani, dar desigur cum s-a primi…tipa spun unele că dacă te îndrăgosteşti ap nu mai aştepţi şi se rîd de mine că a să fie la nunta mea, peste vreo 3 ani…Deci, teoretic ca să mă căsătoresc la 21 de ani eu trebuie de mîine să încep să mă văd cu cineva, cu cine sigur că mă voi căsători…Deci, logica voastră e fără logică.

Mie îmi pare leva să te căsătoreşti la 21 de ani şi să naşti la 22…Eu niş nu termin universitatea pînă atunci, niş nu mă voi sătura de figura mea clasnaia care ar trebui s-o am, niş nu vizitez vreo 3 ţări care aş vrea să le vizitez, niş nu mă satur de distracţii şi libertate…pentru că oricum, căsătoria implică anumite obligaţii şi restricţii…Pînă mă voi căsători, trebuie să termin universitatea şi să am un lucru. Eu nu vreau să trăiesc cu părinţii aşa că ar fi ff bine dacă eu şi soţu ne-am putea permite apartament aparte, cît de mic, cît de nu ştiu cum, dar al nostru să fie. Eu nu vreau să trăiesc cu părinţii (a lui sau a mei) din 2 motive: 1 nu-i bine pentru viaţa în familie şi relaţii soţ-soţie; 2 nu doresc ca părintele să mă audă ţipînd sau certîndu-mă…nu-i bine nici pentru sănătate nici stare psihologică , adică eu mamei mele nu-i doresc aşa ceva…dam de părinţii lui mai puţin mă îngrijorez, dar cu sfaturi şi opinii nu-i normal să bată la uşă “s poate?”. NU. Aşa că pînă să fac eu copii şi familie, trebuie să am casa mea.

Eu vreau să văd lumea…să mă distrez…să mă dezvolt…să citesc, să înot şi să dansez prin casă…eu vreau să am priteni cu care să pot ieşi la miez de noapte undeva, spontan şi nu confruntînd orarul meu cu a prietenului sau soţului. Dacă cineva numeste curvărit şi destrăbălare faptul că eu vreau să mă duc în Praga, să vizitez muzee, opere, cluburi de noapte, bazine şi cafenele mici, atunci nu are decît să creadă aşa. Eu asta numesc să-ţi trăieşti viaţa cum vrei. Şi da, cu soţ asta nu poţi face, asta se face sau singur sau cu prieteni.

:::::::

S-a mai menţionat cuvîntul avort. Mie îmi pare că voi sunteţi ipocriţi cînd vorbiţi despre teme mari din societate. Eu sunt contra avortului, nu susţin facerea sexului la vîrstă fragedă, dar în unele cazuri avortul e unica soluţie. Pentru că nu e normal să-ţi rişti viaţa pentru un copil care ştii că va fi bolnav şi-ţi va mînca sănătatea, sufletul, ochii şi fericirea…sau naşterea căruia implică posibilitatea de moarte a mamei, sau copilul rezultat în urma unui viol. Eu îs egoistă, dar astea sunt păcatele mele. Copilul trebuie planificat şi aşteptat, pentru o bună creştere a lui.

Încă ipocriţi sunteţi cînd vorbiţi de blănuri şi criticaţi inumanitatea faţă de animale, pentru că voi purtaţi încălţăminte de piele, mîncaţi vacă predestinată tăierii ( şi vai de mine, vaca ceea era aşa de fericită şi tare s-a mai întristat cînd a aflat că a fost hrănită pentru a fi hrană la cineva pe masă) şi criticaţi testarea cosmeticii pe animale (dar singuri căutaţi pe ambalaj să fie scris “testat dermatologic”), pe cine ar trebui să fie testat rujul? pe mama voastră prinsă noaptea pe o stradă?

:::::::

Întorcăndu-ne la căsătorie, vreau să spun că pe mine mă îngrijorează uneori faptul că vă temeţi să rămîneţi nemăritate, dacă nu aţi reuşit pînă la 25 de ani. Asta e grav şi destul de primitiv. În orient femeile îşi fac poziţie în societate, casă, se pregătesc fizic şi moral pentru a avea familie şi copil, pentru ca copilul să fie crescut cu dragoste şi îndeajuns. Eu nu vreau să-mi urăsc copilul pentru că mi-a stricat viaţa şi sănătatea, sau soţul pentru că mi-a furat tinereţea şi anii cei mai buni. NU! Pur şi simplu nu vreau, ăsta e răspunsul meu. Şi asta s-a creat posibil, din familia în care am fost crescută. Mama m-a născut la 32 de ani, verişoarele au născut după 29, verişorul s-a căsătorit după ce s-a întîlnit, nu s-a ştiut dar s-a întilnit cu soţia de acum, 11 ani. Pentru mine asta e normalitatea. Mătuşile mereu mi-au spus să-mi găsesc soţ bun, cu care să mă înţeleg şi în care să am încredere, niciodată nu mi-au recomandat să mă mărit mai repede şi cît mai curînd.

Eu nu vreau să condamn pe cineva din cauza la ceva, nu vreau să critic, nu vreau să judec, pentru că alegerile singur ţi le faci, sau cel puţin ar trebui singur să ţi le faci, fără presiune şi conştientizînd momentul. Asta e părerea mea despre căsătorie.

Eu la nunta mea am să am lalele şi bujori, chiar dacă am să mă mărit iarna!:D

p.s. cu siguranţă am utilizat cuvintele căsătoresc, mărit, însor…nu cu sensul corect…pentru că eu nu realizez diferenţa.

şi dacă nu-mi găsesc rochie care să-mi placă 100%, îmi fac aşa “rochie”!

§ 13 Responses to nuntă la noi în sat

  • marakech says:

    Sincer și pe șleau…
    P.S. Frumoasă rochie

  • tanciu says:

    exact!

    p.s.și eu la nunta mea, când o fi, tot o să am bujori..și liliac :))

  • Trudi says:

    eu cunosc o duduie care are 27 de ani și nu e măritată. O aud des, în ultima vreme: „să-mi găsesc unul cum o fi , numai să știu că m-am măritat, nu mai pot așa să stau singură”, dar de colo, stă la „fusta” părinților și lucrează grefieră-dactilograf cu 1000 de lei pe lună. Nici tu ieșit din casă, nici tu dată cu lumea, leneveală de dimineață până seară, dar și victimizare continuă. E jale cu așa oameni.

  • madalina says:

    Total deacord cu tine, multe fete de varsta mea cu toate ca sunt foarte tinere deja viseaza la casatori si isi inchipui ca iubitul lor actual ar putea fi alesul. Imi place mesajul tau “TRAIESTE VIATA” finca dintr/un anumit punct de vedere casnicia inseamna sfarsitul…

  • Sev7en says:

    Să fii la 27 de ani – nemăritată , ap uiți cei aceia jalnic,spurcat,alintat destrăbălat.Și atunci, devii o persoană dezamăgită întru totu(începi să te întrebi ”da poate eu îs urîtă,sau proastă, de nu mă ia nimeni”), avînd un unic scop – soț blea.
    Eu cam tot la 27 de ani mă voi însura, dar cred că e bine să-ți planifici din timp cu cine. Da nu – vine a 27 aniversare și ”fseo hai să caut soț”. Pentru că poți să dai de zicala scoasă din gura babelor: ”poezd ușol – șias sidi i kuri v storonke”.

  • nabiyafly says:

    Woau… foarte direct si promt…uhhh
    sincer imparteseam si eu astfel de idei, dar am ajuns la acea concluzia ca chiar daca acum in momentul dat va aprea acea persoana cu care eu voi simti ca alaturi de el imi voi petrece toata viata, atunci eu nu am sa astept cei 27 de ani, cariera sau binestarea ca sa ma casatoresc cu el.
    o voi face la acel moment fiindca o sa vreau, iar cariera o poti face treptat impreuna, casatoria nu inseamna imediat copii si spalatul blidelor, iar apoi in cauza unui esec exista mereu divortul, desi cred ca oricum nu as regreta nimic.
    si Da e gresit si sunt impotriva ca sa te casatoresti la 21 de ani numai de dragul maritatului ca sa nu ramii fata batrina.
    bravo pt articol…. puternica personalitate )))))

  • LadyinWhite says:

    Sunt perfect de acord cu tine!
    De aia la noi si procentajul divorturilor e mare, din cauza ca se izbesc toate la maritat, se tem ca n-o sa reusheasca(acuma a vorbit socioloaga din mine:)))…
    Eu mai am si un principiu de care ma tin: Decit sa traiesc si sa-mi manince cineva zilele, sanatatea si nervii mai bine singurica dar implinita… spun asta din cauza ca am vazut prea multe fete/femei suferind.

    PS: tare postu’…

  • zsilvia says:

    Poate ca nus intru tot de acord cu ceea ce tine de casatorie, dar partea cu avortul o sustin))

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading nuntă la noi în sat at Margantzovka's Blog.

meta

