…only fools are satisfied…

19 April 2012 § Leave a comment

Omul este în continuă creştere, schimbare…dar nu şi într-o continuă dezvoltare. De ce? Pentru că avem visuri, suntem ambiţioşi, lucrăm, luptăm, cădem, ne ridicăm, atingem, obţinem. Obţinem! Aici ne oprim. De ce totul se rezervă la momentul de atingere a unui scop? De ce nu tragem unele concluzii din calea noastră lungă către ceva, cineva? De ce nu analizăm şi nu ne punem ţeluri noi? Pentru că oricum o bucată din tine moare cu atingerea unui vis.

Rămînem mult prea mult satisfăcuţi şi mîndri de noi cînd privim la persoana noastră, la experienţele trăite şi “trofeele ” acumulate. Ajungem să spunem vai ce sunt de bravo, oamenii mă vor preţui pentru ceea ce am şi pentru ceea ce am ajuns! Şi asta e, sunt bine şi mă simt bine cu cine sînt.

Era un citat de nu ştiu care scriitor, care spunea că nu trebuie să ajungi la starea de a fi împlinit şi mulţumit de ceea ce eşti…Trebuie să vrei să atingi noi culmi…pentru că oricum nu contează ziua în care priveşti de sus, ci anii în care urci vîrful.

Şi totuşi ce frumos e omul care mereu se informează, care citeşte şi creează. Nu zic de pseudo-intelectualii care bolmojesc ceva numai ca să citeze vreun autor, sau scriu ca să demonstreze cîte au citit şi cu cine s-au întîlnit. Vorbesc despre oameni care umblă la instituţii de ridicare a culturii, care în zilele de azi au ajuns într-o stare deplorabilă şi părăsită. Astăzi am trecut pe lîngă 2 teatre şi mi-am dat seama ce suntem de degradaţi, pentru că nu ne mai lăudăm la ce spectacol am fost şi de ce actriţă ne-am minunat, dar ne pontuim cu poze prin cluburi şi baruri pe site-uri de socializare…Mi-am închipuit fraze spuse de personajele lui Rebreanu sau Petrescu (vb pseudo-intelectualul din mine) şi mi-a părut extrem de rău pentru ipocriţii de azi, care nici măcar nu realizează cît de ipocriţi sunt.

Am trecut de la scopuri şi ambiţii la teatre şi cărţi, între care sunt atît de puţine legături, dar atît de strînse şi trainice. Pentru că şi americanii, la cît de proşti sunt, apreciază noul şi arta.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading …only fools are satisfied… at Margantzovka's Blog.

meta

