Să stai seară la fereastră şi să inspiri stelele.

11 May 2012 § Leave a comment

Cu 3 ani în urmă am plecat. Am plecat departe, peste ocean. Nu am plecat departe, la un click distanţă. Sunt aici de 3 ani şi cred că voi rămîne aici pentru mereu. M-aş întoarce acasă. M-aş întoarce acasă nu ca cetăţean, nu ca străin, ci ca un om mare, să spunem scriitor, sau pianist cu renume mondial. M-aş întoarce acasă, pentru cîteva zile, din turneul meu mondial. Aş vizita muzeele din oraşul în care m-am născut şi aş sta cu orele pe scaun, în parcul central.

Cu 3 ani în urmă am plecat. Aici mi-a fost destul de greu. Am învăţat o limbă nouă, o cultură nouă, un traseu zilnic nou şi o nouă noţiune a lexemului om. Aici, omul e ceva diferit de omul de acasă. Omul de aici e mai om. Da, bă! şi oamenii sunt mai neoameni.  Aici citesc mult în limba nouă, dar am nevoia zilnică de a citi cuvinte de acasă, aşa că îţi recitesc scrisorile şi le aştept pe cele noi.

Cu 3 ani în urmă am plecat. De 3 ani am început a vorbi cu stelele. Încerc zilnic să le motivez. Încerc să le motivez să-ţi ofere ţie, cea departe de mine, inspiraţie. Încerc să-ţi transmit inspiraţia şi dorinţa mea prin stele.

Sunt plecat de acasă, dar te văd zilnic şi asta mă inspiră.

-Salut, ce faci?

-Tocmai îţi scriam. Salut. Revin.

Mă duc la întîlnire, la întîlnire cu tine. Priveşte sus, priveşte stelele. Ajută.

-Tu ce faci?

-Privesc stelele. Hai, vină-ncoace!

 

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Să stai seară la fereastră şi să inspiri stelele. at Margantzovka's Blog.

meta

