jurnaliuji!

15 June 2012 § 29 Comments

meh, eu sunt super pofighistcă de ce crede lumea despre mine, despre felul în care mă îmbrac, felul în care îmi vopsesc părul sau unghiile, felul în care mă pieptăn în mijlocul străzii, mănînc mergînd sau modul în care mă exprim.

mie îmi plac oamenii frumoşi, care share-uiesc lucruri utile, interesante, scriu fraze întortocheate şi îşi expun toate gîndurile printr-o propoziţie sau cuvînt, de ce nu?

mie mi-i în cot că vouă vă plac mîţele. hate me, i hate cats.

eu sunt super pedantă de felul în care scriu şi ce citesc. eu sunt persoana ceea în care începe să clocotească totul cînd vede un spaţiu înainte de virgulă şi niş un spaţiu după virgulă sau punct. pozor vouă şi familiei voastre dacă în textul pe care l-aţi scris, virgula trece din rînd nou.

eu sunt foarte liniştită de faptul că ţie nu-ţi place matematica şi eu nu ştiu nimic din istorie. pe mine în cot mă doare că tu citeşti cărţi de economie sau psihanaliză sau medicină jenerală. sau sociologie şi jurnalism, ai dont ghiv ă fac, pînă în momentul în care tu aşela, care se pricaleşti de copchii care dau bac-ul, sau scrii articole afighenîie pe site-uri afighenîie faşi o greşeală gramaticală. ok, toţi suntem oameni, dar măcar în articolul în care critici cultura şi cunoştinţele cuiva, citeşte de 7 ori textul ca să nu nimereşti cu nasul în glod.

da nu despre asta vreau eu să scriu. eu nu înţeleg care-i treaba ta cu economiştii, cu contabilii, cu paraşutiştii ş.a.m.d. de ce tu trebuie să numeşti studenţii de la economie, amăjitori de stat şi furători din gura poporului, da paşol tî. di şi trebu pi tine să te doară că eu învăt la asem sau la usm? di şi tu trebu să te baţi cu pumnul în chept că universitatea ta îi şei mai crutaia. asem paliubomu îi mai crutaia pe plan internaţional decît orişicare usm şi altele şi nu are importanţă cum a ajiuns mai sus, po blatu, po cumătri din elveţia sau po specialişti. di şi tu trebu să spui cuiva să nu să se ducă la economie, că economişti îs jumate de moldova? di şi??? copchilu tătî viaţa lui o visat să aibă bani şi să poarte sunglasses valentino 2012. numeşte-l materialist şi prost, da el dacă vre să se ducă la economie, acolo o să se ducă, chiar dacă sor-sa cu diplomă de manager vinde patlajele sau drugsu contabil îi poştaş.

şi însamna jurnalism în moldova? pentru mine jurnaliştii îs oamenii care să bagă în suflet la om, la care i-o murit copchilul, pe care l-o prins cu heroină sau care o copiat la bac de pe nokia 1100. eu am să-l înţeleg pe banditul şela care îi va da un pumn în ochi la reporter sau o va stupi (stuchi/scuipa) între ochi. cesna, eu am să-l înţeleg. voi jurnalişti, care vă furaţi articole unii de la alţii, care scrieţi texte de 200 de cuvinte, folosind un singur diacritic şi care scrieţi aşelea 200 de cuvinte, cu 147 furate de pe alt site şi vi se pare că iafigheiu şi dă din mine.

de ce nu este nici un jurnalist care să ridice problema cu traducerea, nu numai în scris dar şi cu voce/audio (eu nu ştiu cum se numeşte procesul ista la voi) a cuvintelor unui israelit sau arab. de ce? gîndiţi-vă că sunt oameni care nu văd să buchească fiecare literă scrisă cu alb pe fon alb, bej, roz pal.

să mi se iarte orice greşeală ortografică, gramaticală şi culturală. eu învăţ în domeniu economic. eu ştiu numai cît îi radical din 169 sau 69.

reclamă ascunsă la: fornetti, allfun.md, asem, usm, valentino, piaţa centrală, poşta moldovei, nokia, unimedia.md, perfecte.md, israel, arabia saudită, societatea orbilor din moldova, kamasutra, DEX.

§ 29 Responses to jurnaliuji!

  • Morgane says:

    ni era dor de tine

  • Bravo, mi-a placut articolul, ma taiat citeva secvente din el…

  • showmegrace says:

    Fine. Simplu si corect.

  • Trudi says:

    ooo daa!! tu așa poți, ție ți se primește, eu ți-am mai zis de asta 🙂
    bravo, frumos le-ai dat peste „bot”!

  • marakech says:

    Tăt normal, după fiecare furtună marea devine iarăși calmă
    P.S. Bună figură de stil, omisiunea diacriticelor 😀

  • tanciu says:

    da și?! sînt ș jurnaliști clasnâie, eu de asta o să șiu 😀

  • Ned Stark says:

    asem, plan internațional?! ce „xuinea” (în stilul tău să mă exprim) îndrugi?! pe plan internațional poate utm-ul cât de cât e mai răsărit, adică un fel de coada vacii, dar o coadă la care nicio altă universitate nu ajunge )

    btw, eu nu-s la utm dacă ceva ^_^

    apropo, dacă tot zici de diacritice, limbă română, măcar scrie corect, fără tot felul de artificii de rusisme, care nu fac articolul mai picant sau pe tine mai inteligentă ori aproape de popor (ori tu ești pofighistă, sorry atunci…)

    *să mi se ierte

    asta ca să nu fii singura care corectezi lumea )

    • Margantzovka says:

      1. intra aici http://www.4icu.org/md/ poti sa apesi pe link-uri, sa vezi situatia, ca sa nu-mi spui tu mie ca vb prostii…nu este un site din md, ci un site international…
      2. eu nu sunt jurnalista cu universitate, nu scriu pe site-uri unde ma citesc mii, eu sunt pe blogul meu si scriu cum imi arde mie, fie cu diacritice, fie fara, fie cu rusisme, anglicisme sau cu sinonime intortocheate luate din dex. nu cred ca e cazul sa ma crititci aici, mai ales daca m-ai citi mai inainte, dar se vede ca ai deschis un post si ti-ai facut o parere, scriu mai mult de un an, poti rasfoi…
      3. eu sunt persona ceea care critica si care mereu accepta comentarii si critica…

      • Ned Stark says:

        1. Tu vezi pe ce principiu s-a făcut ranking-ul?! În funcție de care site e mai popular pe web, este diferență între calitate și popularitate.

        2. Dacă nu comentez nu înseamnă că nu citesc, de unde așa logică?! De obicei postezi mult pe torrents… Nu e nevoie să fii jurnalist ca să scrii corect, în umila mea opinie de viitor absolvent și șomer un pic economist. Te-am corectat pentru că tu la rândul tău încercai să pari altcineva corectând expresia „m-a”. No need to be a smartass.

        3. Acceptă atunci că e articol fără sens. 🙂

        • Margantzovka says:

          1. nu degeaba am spus sa apesi pe link-uri, pentru ca merge o analiza a fiecarei universitati si nu a site-ului unei universitati…
          2. cu siguranta nu trebuie sa fii jurnalist ca sa scrii frumos si corect, INSA daca esti jurnalist nu ai voie sa scrii cu greseli, e doar parerea mea…poate e una gresita, poate nu 🙂
          3. e articol fara sens, scris pe blog personal…pot scri si despre chiloti si despre economia globala…
          p.s. daca ultima mea intrebari ti se pare fara sens, inseamna ca nu ai decit sa crezi asa)

          • Ned Stark says:

            Tu citește cum fac ranking-ul site-ul ăsta menționat de tine, acolo la About Us;

            Când zic fără sens am în vedere că chiar nu are sens, începând de la titlu până la încheiere, Nu are sens să vorbești de chestii pe care nu le cunoști

          • Ned Stark says:

            De pe telefon. Sorry.

            Nu poți scri despre economia globală atâta timp cât n-o cunoști, adică poți scri dar ce încredere voi acea în articolul tău dacă tu nu te pricepi la ceea ce scrii si prezinți totul printr-un unghi de vedere subiectiv?!

            • Margantzovka says:

              am descoperit america!
              e un blog personal, totul e subiectiv, nu astept cineva sa-mi ia o parere si sa o discute cu Obama…chiar te rog, daca nu intelegi ce e ala blogul personal…nu mai citi, eu nu fac articole documentate, stiintifice, demne de bibliografii a unei teze de masterat. punct.
              si faptul ca vb nestiind domeniul, e un plus pentru jurnalisti…pentru ca nu cunosc sistemul si e o opinie pur subiectiva pe care si-o creeaza un consumator a stirilor si articolelor pe care ei le scriu, fiind mult mai incompetenti decit un om fara studii in jurnalism si aici sa ma crezi…pentru ca stiu asa “jurnalisti”, fara simt etic si fara macar “nevoia de a se uita in dex”.

              • Ned Stark says:

                Subiectiv nu înseamnă și greșit, subiectiv poți aprecia doar unele lucruri, dacă un măr e stricat nu poți aprecia subiect tiv și compara mărul cu un vin la care contează timpul cât a fost păstrat.

                Nu exista personal prin prisma faptului ca tu îl publici pe net, dacă ai avea un carnetelacasă atunci ăla e personal, ce e aici e pentru public. O data ce ai scris pe internet fii buna si acceptacritica, asta dacă vrei sa evoluezi

                • Margantzovka says:

                  citeste punctul 3 de la primul reply

                  • Ned Stark says:

                    Dacă totuși accepți critica atunci, nu mai da reply-uri în care vrei să-ți argumentezi opinia, care în viziunea ta (nesubiectivă, ci încăpățânată) este un fel părere personală, dar care e uber alles, nu există blog personal pe internet, tu scrii ca să fii citită, asta deloc nu înseamnă personal. ))

                    Să scriu pe puncte să fie mai clar.
                    1. Subiectiv nu înseamnă o opinie asupra unui fapt care nu ține de lucruri reale, nu poți spune subiectiv că 1+1=729.
                    2. Dacă accepți critica atunci de ce afirmi că nu e cazul să te critic aici, ce fel de paradox e ăsta?! Ai un blog public, așteaptă-te să te împroaște cineva cu noroi 🙂
                    3. Și referitor la subiect, pe lângă faptul că ASEM fumează în colț în comparație cu alte universități, ideea asta de război împotriva jurnaliștilor e o pură absurditate, chiar un fel de utopie, nu ar fi mai perfectă lumea fără acești jurnaliști, și nu datorită articolelor care le scriu ei, unele ca din topor, ci datorită faptului că ei scriu ceea ce vor să vadă/să audă oamenii de rând. Tu și alții care vă uitați la știri le creați premizele de a realiza tot felul de reportaje aiurea și nedocumentate, așa că nu da vina pe ei, ei doar sunt niște distribuitori, la fel ca McDonalds sau Marlboro, nu te impun ei să cumperi, știi că nu-i bun dar totuși consumi.

  • liaguja says:

    am savurat articolul :megustamucho:

  • Margantzovka says:

    catre> Ned Stark
    ceea ce tu intelegi prin personal se numeste privat, intim…poti avea blog personal public, ca de exemplul, al meu…in care iti expui parerea pur subiectiva, incapatinata, nedocumentata despre un fapt…ceea ce si fac eu aici…
    cind vb despre jurnalisti, vb despre oameni culti, carturari, care scriu frumos si cu sens…pentru ca cei ce citesc un articol sa inteleaga usor si repede mesajul, fara sa te gindesti a vrut sa scrie fată sau faţă…fara ca un consumator care n-are studii in domeniul jurnalismului sa vada ca titlul e prea lung, niste subiecte de studii sunt fara legatura cu realitatea si sunt greseli gramaticale, care logic nu ar trebui sa existe intr-un text care trece prin miinile a cel putin 2 persoane.
    ideea postului nu a fost inteleasa…pentru ca s-a incercat de a intelege prin definitii prea stiintifice, cind eu mi-am expus parerea despre ce cred, despre cum te scot din sarite unele persoane si despre sistemul nostru.
    in continuare voi sterge comentariile de la tine, pentru ca nu incerci sa intelegi lucruri simple…incerci sa ma invinuiesti in ceva si nici nu cred ca mai are sens sa umplem pagina cu astfel de comentarii…daca vrei sa-mi spui ceva, ma contactezi.

    • Ned Stark says:

      mde.
      și uite așa apare cenzura, nu învinuiesc, doar încerc să punctez niște chestii, ori comentariile sunt doar pentru a primi laudă și respectiv a-ți crește self-esteem-ul?!

      nu am ce să-ți pun, nici de ce să te contactez, am scris aici în comentarii, desigur vei șterge și vei rămâne cu comentarii frumoase și plăcute; de fapt cam în asta s-a tot transformat blogosfera, dacă nu ești de acord cu cineva ești hater, comentariile îs din invidie și rămân doar lingușelile.

      o seară bună, udaci în bloghing, cî țî sî primești tari ciotcos…

      ps. chiar dacă ștergi, măcar folosește limba română, dă dovadă că ai dreptate în cazul în care îi judeci pe jurnaliști 😉

  • nabiyafly says:

    mie imi place absolut tot ce ai scris in acest post, vorbeste si pentru frustarile mele de ceva vreme, e absolut de neiertat atunci cind publici o stire falsa (ca exemplu cel mai recent “ca cel de-al doilea examen de bacalaureat va fi la istorie” si sa corecteze gafa dupa multe alte comentarii in acest sens)
    daca ai o diploma care sa-ti certifice cunostintele in domeniul ce activezi, atunci trebuie sa dai cel mai bun pentru a face fata, nu sa dezamagesti, ca in final doar incurajezi pe persoanele care dau acum BAC-ul sa faca si ei asemenea gafe stiind ca oricum vor fi angajati si vor scrie stiri de kkt plin de greseli ortografice.
    ps> se adreseaza pentru jurnalistii ce se simt cu musca pe caciula, fara a generaliza, sunt si profesionali printre ei….

  • Average dude says:

    Grammar Nazi care nu a auzit de majusculă ? Asta este ceva nou.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading jurnaliuji! at Margantzovka's Blog.

meta

