De ce mi-a plăcut la Gustar!

30 August 2014 § 2 Comments

Anul acesta am fost a doua oară la festivalul Gustar și tot pentru a doua oară ajung acolo cu cortul.

Pentru mulți, acest festival este una din oportunitățile de a sta undeva cu cortul, dacă nu chiar unica. Am văzut multă lume care treabă nu avea cu tradiții, activitățile de la festival sau muzica, și care au venit doar pentru a petrece o noapte-două cu cortul. Fiecare își organizează vacanța cum își dorește, eu la oameni în planuri nu mă bag.

Ce mi-a plăcut la Gustar:

Activități:

Am fost plăcut surprinsă de activitățile organizate și de multitudinea acestora: vrei te uiți toată ziua la mesele cu frumusețuri handmade, vrei te uiți cum să gătești, vrei te plimbi cu bicicleta, vrei citești o carte, vrei te cațări pe pereți, vrei te plimbi cu căruța sau îți plimbi copilul cu trenuțul, vrei te duci în excursii prin preajmă, vrei mănânci până crapi, vrei te plimbi prin popușoi uscat, vrei stai liniștit pe iarbă și asculți muzică, vrei îți ocupi timpul cu o mulțime de alte lucruri organizate. Eu am fost în excursie, care a fost organizată gratis, până la biserică, cu ghid prefesionist. Se organizau și alte excursii, pe la vinăriile de prin preajmă, la prețuri foarte atractive. Deci, ca să vă jăluiți că ați venit la Gustar și nu ați avut ce face, nu e cazul. Dacă ați venit la ora 5-6, pentru concert, ați stat în rând de 100 de persoane pentru a vă cumpăra bilet, pot să vă spun că v-ați asumat singuri programul de care ați avut parte.

IMG_7010IMG_7016IMG_7019

Muzica:

Muzica a fost ok. Bună chiar pentru unii. Eu nu prea ascult așa muzică, dar de câteva ori pe an, pe la festivaluri și concerte etno balcanice, pentru mine e ok. Eu am stat doar sâmbătă și o parte din duminică, dar am înțeles că oamenii s-au distrat pe Estas Tonne și Goran Bregovic. Eu m-am distrat pe mixurile Milk&Sugar și pe coverile la Alex Calancea Band.

IMG_7070

Organizare:

Bilete s-au putut cumpăra cu câteva zile. Vreai cumperi online, vreai cumperi offline, pentru cei mai nesiguri, ca și mine, de altfel, se vindeau bilete la intrare, mai scump cu 10-20 de lei. Transport organizat – poftim. Informație pe site – cât încape. La acest punct chiar au fost de nota 10.

Atmosfera:
E foarte benefic să te rupi din oraș și să vii pentru o zi/două/trei undeva unde este numai natură și muzică și oameni frumoși. Gustarul mereu a fost un prilej frumos de a pleca undeva altundeva, de a te relaxa și de a te revedea cu mulțime de persoane.

IMG_7056

Ce a fost ok, dar este loc pentru mai bine:

Amenajarea:
Am înțeles că au fost veceuri puține pe teritoriu. Eu nu le-am numărat, dar au fost în jur de 10 pentru toți vizitatorii. Pentru mine a fost ok, am stat jumate de oră în rând, m-am hlizât, am văzut lume. Totuși, pentru un festival așa de mare, se poate de pus mai multe veceuri. Am înțeles că a fost problemă cu coșurile de gunoi. Pe teritoriu, acestea mai că erau absente. Pe teritoriul corturilor acestea au existat și eu nu le-am simțit lipsa, dar oricum, la cort e mai altfel decât când vii cu copilul, mănânci ceva și trebuie să cauți tot teritoriul o urnă ca să arunci resturile.

Transport:

Eu nu am plecat cu transportul organizat de echipa Gustar, dar nu sunt sigura dacă m-am întors cu ei. A fost un pic haos, și la gara centrală, trebuiau să introducă mai multe mașini pe traseu Chișinău-Trebujeni/Butuceni, trebuiau să fie la curent cu ce activități se organizează în țara noastră ca să iasă mai mulți șoferi la lucru pe acest traseu. Înapoi, era destul de complicat să ajungi acasă, dar nu imposibil. Transportul organizat a costat 70 de lei, ambele direcții. Eu am venit cu 30 și tot am sperat să ajung acasă cu acest preț, sau mai mic chiar. Însă nu, șoferii (a transportului organizat, cel mai probabil) au întrebat dacă avem bilet cumpărat prealabil, dacă nu – ne-au pus taxa de 40 de lei. În condițiile în care am ajuns, am fost mulțumiți și cu acest preț, dar se înțelege că acesta nu e unul real și șoferii s-au folosit de moment.

Mâncarea:  

A fost mâncare multă și diversă. Prețurile au fost ok, chiar dacă mai ridicate pe alocuri decât atunci când cumperi din supermarket, e normal pentru oamenii care vin și gătesc pe loc.
Ce problemă am avut eu cu mâncarea a fost că m-am otrăvit cu frigărui de porc, altceva nu am avut de la ce. 🙂

Ce nu mi-a plăcut:

Salvarea:
Dacă tot vorbim despre probleme de sănătate, vreau să spun că ambulanțele alea venite pe teritoriul festivalurilor au sens numai când cineva își rupe o mână sau un cap. Dacă te doare capul, fără să-l rupi, sau burta – poți nici să nu te apropii. Pe mine m-a durut capul, m-am otrăvit, iar medicul mi-a spus să umblu pe soare cu pălărie în cap și să nu mănânc nimic pe la festivaluri. Mi-a trecut de la sine, nu mă tochesc eu cu una, cu două (dureri). La Vatra, la etno-balcanic a fost aceeași situație. Mă durea burta și m-am apropiat de ambulanță pentru a cere o pastilă și mi-au răspuns scurt, clar și cuprinzător: Nu avem fermenți. La revedere, tipa.

Voluntariatul:
A fost dată sfoară-n țară că primesc voluntari. Că te ocupă o zi, două – cât vrei. Că-ți dau bilete și maiouri gratis. Eu am aplicat. Nimic. Oamenii au început a întreba pe pagina evenimentului, de la organizatori nici un răspuns. Eu le-am scris mesaj, oamenii au mai sunat, am primit același răspuns – voluntarii au fost aleși, dacă se eliberează locuri ei vor mai contacta oameni. Eu nu spun că trebuia să suni la fiecare aplicant și să-l anunți că nu a fost ales, dar un anunț cum că cei aleși au fost sunați și dacă voi nu ați fost înseamnă că nu ați fost aleși, cred că ar fi ok. Nu ar mai aștepta lumea să fie sunată și anunțată.

Locul:
Anul acesta, cum am înțeles și anul trecut, festivalul s-a deplasat mai departe de șosea. Cu doi ani în urmă, scena și toate târgurile au fost mai aproape de pod și nu trebuia să mergi așa de mult până la șosea. Și mai ales pe ploaie, cum a fost în acest an, depărtarea are un pic de importanță.

S-a mai jăluit lumea de dușuri, cum că la Vatra acestea erau, dar nu e problema cea mai mare dușul. Oamenii pleacă la mare cu cortul pe 7 zile și nu moare, iar noi deacum să ne topim în 2 zile. Per general, a fost foarte bine. A fost organizat la un nivel înalt, festivalul a devenit tradiție și așa să o țină, cu mici îmbunătățiri 🙂

La mai mult și la mai mare Gustar, mai venim!

Tagged: ,

§ 2 Responses to De ce mi-a plăcut la Gustar!

  • Andrew B. says:

    De la an la an se vede un progres remarcabil în ceea ce se organizează la noi. E bine că e așa, cu timpul se vor face mai multe festivaluri, sponsorizate de diferite companii și vor concura între ele, aducând și muzică mai bună și condiții mai favorabile.

Leave a comment

What’s this?

You are currently reading De ce mi-a plăcut la Gustar! at Margantzovka's Blog.

meta